löshoppningen

Var ju som sagt  iväg på löshoppning och curre tyckte det var skit roligt! han var väldigt väldigt duktig för att knappt ha blivit löshoppad, han hoppade som högst 120-130(?) men tyvärr fick han ner ett ben i oxern som var sista språnget och tjocka träbommar + ett fullblodsben= halt häst... som ni kommer se i sista videon , men sån tur är så gick det över på tre röda haha knäppis!




som ni antagligen kommer och se och skratta åt är att jag hoppar lika mkt som han haha.


Lite annat som har hänt med min prins som jag inte har skrivit ut är att han fick stora bölder av sina hagbenskydd i framsidan samt att han blev svullen runt om .... och efter ett tag så blev där ruvor på dom och bara man kliade på dom så trillade huden av och päls och allt , så tog bort alla ruvor och tvättade det, det var ganska varigt så tog jodopax och hela köret och nästa dag hade det mesta gått ner , men han har fort en lite bula på en benet, men den har blivit mjuk så det går åt rätt håll :) han kan rida som vanligt iaf.

har även uppgraderat honom på bettfronten då han har hamnat i en av hans såkallade trotsmånader så nu går han på rakt gummiklätt babypelham och än så länge funkar det toppen , hmm vad mer ... jo idag skuttade vi över höpåsar ( tränade lite på det då han alltid stannar på vattenmattan på tävlingar ) och det var ingen tvekan på det , vi la min jacka och sånt under med och det brydde han sig inte om heller !:) så nu taggar vi hoppträning för snälla L och även B ifrån stallet ska vara med , vi taggar även tävling på söndag ska vara med i 60-70 så nu går vi upp en klass , ( trött på att skutta runder på fjut hinder ) men men har man en osäker häst så har man , tar ju som sagt det hellre lugnt än att stressa fram och sen förstöra hans självförtroende !

Nu ska jag hjälpa min kära pojkvän med en läxa och sen ska vi nog bege oss till drömvärldarna , GOD NATT !<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0