Spirello är hemma igen!

Igår åkte vi till Ugglarp och hämtade hem Spirello 
Dessvärre så slogs jag av att hon var halt, blev rätt så ledsen då vi har haft nästan 3 svåra år med att hon varit mycket skadad. Men förmodligen hade hon bara vrickat sig i hagen (dom sprang runt när vi kom dit)

Hon var iaf svullen och lite varm, så när vi kom hem blev det att bada ben & svans som hade ler inpackning-deluxe! Tog ett bra tag att få det rent! Sen fick hon komma in i boxen och vila, och redan efter spolningen fick hon bättre.

Idag åkte jag ut till stallet och var där i lite mer än 4timmar, borstade henne massor, trimma hovskägg (hon såg ut som en shire typ!!) klippte öronhåret (stora tussar som stack ut!) och flätade svansen så den inte ska bli så smutsig igen. Mös massa med henne och sen provade vi alla nya saker, nya tränsen som jag tog bilder på!

Det bruna tränset & min nya sidepull

Mitt fina svart med mässingspännen & det gulliga rosa, spirran räcker tunga!

Spirran är inte för fin i hullet nu, lite för smal, så det är bra hon är hemma nu och får massor med mat :)

Min fina 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0