Tävling

Curre var superfin på denna tävlingen med , helt underbart. Han fick många fina komplimanger av folk på tävlingen båda om hans Hoppteknik och hans muskler,även jag´fick beröm för min ridstil. Sånt uppskattas  ALLTID ska ni veta !
Tävlingen var väldigt bra skött, faktiskt en av dom bäst skötta pay and jump'sen jag har varit på , så stort + till gamlegård, hoppas verkligen ni ska göra om det igen .
Ja vad kan man säg om själva hoppdelen , den där hemska vattenmattan förföljer oss...fick två stopp , men hade mycket med att göra att den var en lite trixi sväng till två , kommer en paint bild på det sen .
Som vanligt så skulle Curre till den väntande hästen vid utgången , vi var tre stycken inne på bannan då vi bara var 3 startande i 60 cm klassen , en av dom skrittade runt medans jag hoppade vilket faktiskt gjorde sussen för Curre för då var han inte så koncentrerad på den hästen.

Nu ska Curre och jag ha en 4 veckors paus ifrån tävlingar och siktar in oss på minst 3 starter innan sommaren , så som första start blir det Trunnerup igen ( där vi tävlade med curre föar första gången ) så det blir det 11 mars sen hoppas jag på att hitta två till iaf, sen efter dom starterna så ska vi gå upp en klass , känner att jag hellre tar det lugnt med curre med höjderna , spec eftersom höjden igentligen inte spelar ngn spec roll för curre , men det är allt runt om som gör att vi inte kommer därifrån felfria, drf känner jag att ta 60-70 cm är lagom för då kan jag koncentrera mig på honom mer och hålla han koncentrerad.




Som ni ser så var vägen mellan ett och tvåan(tvåan var där fick stopp ,vattenmattan.) lite snäv för Curre men
annars toppen banan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0