tävling och sånt

Var iväg på tävling igår på trelleborgs RF och det gick faktiskt mycket bättre än jag trodde i och med vi fick stå stilla i en spolspilta och vänta på att få rida fram i över en timme haha, han kickade knappt , men framridning var KAOS , inget ont mot ridskolan men dom som red ... ingen kontroll ....
Men iaf tbx till tävlingen , vi hoppade alla hinder utan problem förutom ett , nr 5 , som vanligt så skulle han spöka vid utgången , han stannade och började baka mot hästen som stod och väntade tre gånger ... det var drf han tyvärr stannade på femman , men det var inte stanna som han brukar utan han var helt okoncentrerad och tittade bara mot utgången så dom la ner det så skrittade han över ( med vattenmatta under ).
Vi fick en rosett men det var ej felfri rosett utan för kämparanda haha , men i mina ögon var han felfri om man jämnför hur han var på förra tävlingen.
Men mycket har med att göra att jag RED hela rundan runt , annars har jag en tendens att bara åka häst inne på bannan tyvärr men vi tog nästan hela bannan i trav för bådas säkerhet ,ett för jag ska kunna reglera honom och två för att han blir så j**** stark när han blir exalterad så kändes bäst att ta allt i lugn och ro !
Ska iväg på en pay and jump på söndag igen och denna gången siktar vi på felfritt , tror faktiskt jag tar det i trav denna gången med , får bli så tills han slutar göra så stor sak av att vara inne på bannan , och jag vill ju inte betsla upp honom heller utan vill hoppa honom på ett smalare tredelat som han går bäst på.
Så om någon har något tips till en väldigt het häst inne på bannan är det bara att kommenterar det !



En bild på min vackraste pojke ! är så stolt över honom , spec eftersom han skötte sig så bra trots att han knappt har blivit riden ordentligt!
Ska försöka få ngn att filma på söndag!


Kommentarer
Postat av: felicia

hej, jätte fin blogg, super söta hästar!

kolla gärna in på min feliciaaflashy.bloggplatsen.se :)

ha en bra dag kram :)

2012-02-21 @ 11:25:16
URL: http://feliciaaflashy.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0