hejhej,längesedan?

I know I know , har inte bloggat...

Har inte gjort så mycket med min ögonsten , har varit mycket uteturer och lite trimm i paddocken .
Ska börja rida Curre med gramman en gång i veckan bara för att få igenom honom ordentligt , är ganska svag i min vänster arm och det är hans svaga varv också , min vänstra arm fick rätt mycket stryk i sommras när Curre kastade av mig , och sen dess har den varit lite "efter".
Idag hade jag en barndomsvän som provade Curre idag så jag skulle se hur han hoppade , och ojoj vad min häst kan hoppa , inget snack om saken.
Ska på en Pay and jump den 11 mars på Trunnerup ska ta en 60 cm igen ... går det lika klockrent den klassen så efteranmäler jag mig nog till 70 eller så tar jag en annan tävling , beror lite på Curre , han anser att efter man har gått ut ur ridhuset en gång så ska man åka hem för då är det slut tävlat haha .
Jag funderar på att ta och kasta in mitt lilla hjärta i transporten och köra till skönabäcks terrängbana och köra ett ordentligt terrängpass.. saknar det så hemskt mycket, när jag hade Kikki och stod hos Linus Andler så brukade jag bygga upp en bana i paddocken och hoppa den och fortsätta i galopp ut på terrängbanan och hoppa en bana där och sen absluta med en annan bana i paddocken, sååå underbart att hoppa över stockar och galoppera igenom vatten i fullfart...haha men dock så får curres och min terrängresa börja med att få ner herr fjants hov i vattnet , men det kommer !
Ska åka och kolla på en träning på Gamle gård på tisdag och se om jag tycker om tränaren , isf blir det till att ha curre hoppträning där en gång i veckan eller så ofta som dom ska ha det.
Ska även hitta en dressyrtränare , som sagt utan dressyren kommer man INGENSTANNAS inom hoppningen .
Men det verkar som gamlegård ska ha en dressyrtränare också , så det hade varit toppen !
Nu ska jag dejta kudden , i morgon står konditionsträning på schemat om vädert tillåter!

Natti Natti!

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0