10 saker ni inte visste om Curre

1: Curre är släkt med den kända fullblodhingsten Eclips som är en av dom få hästarna som nämns i historieböckerna! Eclipse hade en väldigt stor betydelse i galopphistorien då han är känd som den obesegrade galopphästen. han föddes 1764!






2: Curre är en riktig suris , han biter i luften i boxen och sparkar in i vägen och sparkar andra hästar och hotar folk...men där i mellan är han världens gullrgris.

image description

3:Curre blev köpt på auktion i england eller irland , han är född och uppväxt i irland.

4: han köptes som åring tror jag ? för minst det dubbla jag köpte honom för.

5:När jag skulle köpa häst så sa jag att jag inte vill ha ett fullblod och ingen brun häst , och absolut ingen 4 åring ... ni såg ju hur det gick ...:)(detta var endast för jag har bara haft bruna unghästar dom senaste åren)

6:Curre har skimmel i sig så han har vita stickelhår över hela rumpan och vitt i båda svans och mann.

7:Curre sparkar álltid rakt ut i luften när han blir exalterad.

8: När jag köpte curre så hade han inte gått i hagen på flera år , så dom första dagarna jag köpte honom så fick jag vänja honom vid att gå i hagen , hur många har behövt göra det med nya hästar ? andra dagen han var hos mig så fick han gå i löshoppningshagen en timme så fick jag hålla på så i flera dagar , men nu så älskar han hagen det är det bästa han vet , spec när man kollar när han kom ut första gången , då stod han bara i ett hörn och var livrädd den lilla stackaren.

9:När jag köpte Curre så var han INTE som han är nu , han var lixom i shutting down läge , det ändrades efter ett tag , första halvåret jag hade honom så gjorde han inte ett endaste olydigt ...ganska tråkigt , men det gjorde en drastisk ändring sen .

10: Jag köpte Curre utan att ha hoppat honom , så man kan säga att jag ropade hej innan jag kommit över bäcken , men denna gången gick det bra , då hans hoppteknik är något utöver det vanliga .

något ni undrar så bara fråga på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0