avflygning...igen

Skulle hoppa min lille pojk idag ... red fram och lösgjorde honom och ojoj vad fin han va ! I början va han över pigg och pep och bockade men sen var han helt underbar. Skulle hoppa tre hinder på raken med 11,5 meter i mellan började först på 60 cm ungefär bara för att få in känslan i det och då var det inga problem tog det som en klocka! Sen höjde vi till 80 kanske och han hoppade två eller tre ggr lite vingligt men ändå ok liksom ...så tänkte jag vi tar det en gång till sen nöjer jag mig där...men nejdå då kör han en La' Court-Fredrik och bjuder hoppar av och sen ångrar sig och liksom backa i språnget ocg tvärstannar och drar ner huvudet ... så jag fick mig ännu en flygtur idag haha , sen kom mamma och löste problemet åt oss. det är så att curre har lurat av mig så pass många gånger att jag förbereder mig på ett stopp hela tiden så jag slutar driva helt och hållet och ger inte honom något stöd allas och så vågar han inte hoppa. Så hoppade lite för mamma och då tog vi det 2-3 gånger och då var det inga problem för då va jag med på skänklen hela tiden så nu gäller det att tänka ordentlig på drivning även om han är väldigt framåt och pigg så måste jag driva och göra tydliga förhållningar hela hela hela tiden så ska vi nog få våra placeringar till slut ! Har blivit så bortskämd sen jag hade min förra hon älskade verkligen att hoppa..vi har hoppat 1,50 och även om jag blev osäker och helt enkelt inte hjälpte henne överhuvudtaget så va hon liksom "lita på mig jag klarar det" men Curre är mer jaha du tänker inte du hjälpa till tänker inte jag hoppa... Nu står där ingen tävling på listan men det ser jag bara som en möjlighet att träna träna träna och bli bättre och ta oss igenom banan utan några stopp eller flygturer ^^ men självklart ska han ha vintervila också , alla hästar behöver det spec en unhghäst!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0