30 Days Hästbloggen som blev historisk

20. Något jag vill göra
21. Någon jag vill träffa
22. Någon jag vill träffa igen
23. Hoppning eller dressyr?
24. Mitt motto
25. Någon jag träffar vardagligen
26. Hur mina vänner beskriver mig
27. Såhär vill jag att mitt liv ser ut om ca 20 år
28. Någon som älskar dig
29. Någon jag skulle riskera livet för
30. Mitt mål med ridning


Jag vill åka till rom igen , jag älskar verkligen historia och kan gå i slott i timmar , men när vi var i róm så var det ca 30 grader och helt vindstila och massa massa massa folk , så när vi var i forum romanum , så var det så varmt att jag kommer inte ens ihåg hälften ...samma med Colusseum tyvärr..
Blev erbjuden att åka och jobba med hästar utanför rom av arbetsförmedlingen men tackade nej då man var tvungen att betala flyg dit själv och tbx om dom inte ville ha en , sen + att flyga dit min stacarks häst , det hade han INTE uppskattat haha .
Erika,Eddie och jag funderar även på att ta bilen ngn sommar och köra ner till Rom och sen vidare till Pompeji och kollar på alla döingar ;)
En sak jag gärna hade gjort med är att hyra ett slott och bo som man gjorde då och ha min pålle och min Erika och min Eddie och bo där i ngra veckor , hade varit helt underbart , tänk dig att det ända sättet att ta dig någonstanns är tillsammans med min underbara häst ...ja som sagt ... jag född i fel århundrade .
Ibland när jag på slott eller andra historiska ställen så känner jag mig mer hemma där än när jag i tex London och går i alla nya mode affärer , även om jag älskar att shoppa så håller jag mig gärna i ett slott...
Hade gärna bott i ett slott på hel tid , ända problemet är att jag är LIVRÄDD för mörker och spöken ..hmmm inte den bästa kombinationen om man ska på i ett slott hihi.
Även Erika är intresserad av historia , så när vi är på öland tillsammans så tillbringar vi ca 70% på historiska platser och av någon anledning finner vi båda ro på gammla platser...får ta och bygga en tidsmaskin ..

HAHA jaja detta är en hästblogg inte Daniella är besatt av historia blogg .
Imorgon blir det att åka runt och prova olika stövlar , bland annat ett på bruna tretorn , så om ngra stövlar passar så ska dom följa med mig hem!
Så lägger in ett inlägg på stövlarna i morgon.

Så God natt och Godjul i efterskott eller ngt !

(Btw Curre är inte halt , försvann dagen efter så har tagit det lugnt i ngr dagar nu , så ska rida som vanligt nu )






För er som inte vet så är Pompeji en Romersk stad (ca 2000 år gammal kanske ?) som ett vulkanutbrott förstörde så allt och alla dog i staden , liken la exakt som dom dog när som grävde ut , på bilden är det gipsavjutningar av hur dom hittade liken när dom grävde ut ...
Vad jag har läst så ska där finnas stallar med döda hästar med samt hästskötare , vet inte om jag kommer klara av att gå in , på ngt sätt kommer det kännas perosnligt .. fast att hästen hade varit död i ca 2000 år vid det här laget ...hemskt men ändå intressant , tänk att åka tbx till den tiden och se dom här människorna i liv och nu har dom blivit en semester attraktion.
Usch nej nu börjar jag bli besatt av historia igen ...känner att det är dags för Erika o mig att tvinga Eddie och köra oss till slott snart innan jag spricker...
(Alla villor i Pompeji är orörda så du kan se exakt hur dom bodde , alla målningar och allt finns kvar)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0